16 Şubat 2016 Salı

KARAMEL AROMALI MOZAİK KEK


Herkese merhaba.
Nasılsınız bakalım ☺☺

Bir kaç ay önce  gittiğim bir  çay bahçesinde  karamelli  sahlep içmiştim.
O gün bugündür de  karamelli sahlep  benim favori içeceğim oldu.

Evde de yapıyım diye  düştüm yollara gittim o çay bahçesine.
Dedim nerden alıyorsunuz bu sahlebi bende evde yapacağım.
Demezler mi  aromayı biz satıyoruz.
Altın madeni bulmuş gibi sevindim.
Hemen aldım tabi.
Büyükçe bir paket  bütün sulale doyana kadar karamel aromalı sahlep içebilir ☺
Ben tabi  bunu sadece sahlep te kullanmadım
Aklıma gelen her  tatlı tarifinin içinde kullandım.
Bugün de  kek yaptım.
Harika oldu ve sizinle paylaşmak istedim.
Aromayı pasta malzemeleri satan dükkanlar da , İstanbuldaysaniz Eminönünde bulabilirsiniz.

MALZEMELER
4 yumurta
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı un
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
1 çorba kaşığı karamel aroması
2 çorba kaşığı kakao
Üzeri için:
80 gr benmari usulü eritilmiş çikolata

YAPILIŞI

Yumurtaları ve şekeri çırpma kabına alıp yüksek devirde beş dakika çırpın.
Sütü ve yağı ilave edip çırpmaya devam edin.
Aroma, kabartma tozu, vanilya ve unu ekleyip düşük devirde  karıştırın.
Harcın dörtte üçünü yağlanmış ve unlanmış 26 cm.lik kelepçeli kalıba boşaltın.
Kalan harca kakaoyu ekleyip karıştırın  ve sade kek harcının üzerine  gelişi güzel dökün.
Kürdanla karışımın üzerinden geçip  dalgalar oluşturun.
Öncedenısıtılmış 180 dereceli fırında  pişirin.
Kek soğuyunca servis tabağına alıp üzerine  çikolata sürün. Dilerseniz fındık, fıstık, hindistancevizi vb. İle süsleyip servis yapın
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...