16 Temmuz 2017 Pazar

ISLAK KEK






















Herkese merhaba!...
Nasılsınız bakalım:))

Çikolata sevenler el kaldırsın denildiğinde kalkmayan el varmıdır acaba:))

Bu tarifim de tam çikolata severler için...
Hem kolay, hem lezzetli  hem de  bu sıcak yaz günlerinde baymayacak kadar hafif...

Tarifi yazmadan önce şunu belirtiyim,
Her ne kadar adı ıslak kek olsada ben çok yumuşak çok ıslak kekleri sevmediğim için sosunu biraz az tuttum. Kenarlarının ve tabanının nemli olması benim için kâfi.
Ama tarifi verirken normal ölçüsünde yazacağım.
Sizde benim gibi  çok ıslak sevmiyorsanız süt ölçüsünü azaltabilirsiniz.
Ben 1.5 su bardağı süt kullandım
Gelelim tarife;

MALZEMELER:

3 yumurta
2.5 çay bardağı şeker
2.5 çay bardağı un
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı kakao
1 pkt vanilya
1 pkt kabartma tozu

Islatmak için:

500 ml süt
150 gr bitter çikolata

YAPILIŞI:

Şekeri ve yumurtaları çırpma kabına alıp mikserle iyice çırpın.
Sıvı yağ ve sütü ekleyip çırpmaya devam edin.
Unu, kakaoyu, kabartma tozu ve vanilyayı eleyip  harca ekleyin ve spatula ile karıştırın.

Kek harcını kek kalıbına döküp önceden ısıtılmış 180 dereceli fansız fırında pişirin.

Sütü tencereye alıp ılıtın
İçine çikolatayı ekleyip eriyene kadar karıştırıp soğutun.
Keki fırından alıp 5 dakika bekletip sosu kepçeyle üzerine dökün.
Kek sosu çektiğinde kalıptan servis tabağına alın. (Kalıpta çok bekletirseniz yapışır)
Kek soğuyunca üzerini dilediğiniz şekilde süsleyip servis yapın

Afiyet olsun

Not: Çay bardağı olarak ajda  bardağı olarak bilinen büyük boy çay bardağı kullandım




2 yorum:

  1. Elinize sağlık en sevdiğim keklerden biri sevgiler

    YanıtlaSil

  2. Tarifiniz harika görünüyor en kısa zamanda denemek istiyorum, defterime ekledim. Ellerinize sağlık, sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...