15 Aralık 2016 Perşembe

AYVA TATLISI


Herkese merhaba...
Nasılsın bakalım.

Eskiden meyveli tatlıları pek sevmezdim, hatta hiç sevmezdim..
Benim için tatlı eşittir baklavaydı :)
(Bayağı bi eskiden ama)
Hiç tadına bakmadan " bu güzel degildir" ön yargısıyla  uzun bir zaman da yemedim.

Sonra ne oldu bilmiyorum ama birden en sevdiğim tatlılar arasına girdi. Elma tatlısı, ayva tatlısı incir tatlısı vs.

Bugün de benim artık bayıla bayıla yediğim   annem usulü  ayva tatlısıyla geldim.
(Aslında annemin birkaç usulü varda bu en kolayı :) )

Çok kolay çok lezzetli bu tarifi isterseniz dondurma ile de tuketebilirsiniz.

MALZEMELER
3 adet ekmek aynası
12 kaşık şeker
Yarım su bardağı su
1 adet çubuk tarçın
8_10 adet karanfil
Ayva çekirdekleri

Üzeri için;
Kaymak
Yeşil fıstık

YAPILIŞI
Ayvaları ortadan ikiye bölüp  kabuklarını soyup, çekirdeklerini çıkarın
Çekirdekleri  atmayın.
Ayvalar kararmasın diye  her tarafına limon sürün.
Ayvaları tencereye dizip her birinin üzerine  2 kaşık şeker serpin.
Suyu, karanfilleri ve tarçını ekleyip kısık ateşte  kapağı aralık olarak pişirin.
Ayvalar yumuşayıncaya servis tabağına alın.
Tencerede kalan  şerbeti kısık ateşte 5 dakika daha kaynatın.
( Sürekli başında durun şerbet çok çabuk yoğunlaşıyor)
Şerbeti  1 kaşıkla ayvaların çukur kısmına doldurun.

Tatlıyı soğumaya bırakın.
Servis yapmadan önce, 1 dilim kaymak ve fıstıkla süsleyin.

Afiyet olsun.
Tarifin detaylı anlatımını  YouTube  kanalımdaki videodan izleyebilirsiniz



2 yorum:

  1. afiyet şifa olsun (: bir dahakine ayvaların göbeğine rendelenmiş yeşil elma+tarçın+ceviz ekleyerek pişirmeyi deneyin, umarım beğenirsiniz (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde öyle denerim
      Teşekkür ederim 😊 semmma hanım

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...