10 Mart 2013 Pazar

GALETA UNLU POĞAÇA


Sıkıntılı dönemdeyiz şu ara...
Evin reis'nin tahlil sonuçları bozuk çıktı biraz... :( 
Araştırılacak bakalım...
Derdi veren Allah, dermanı da verir elbet... 


Galeta unlu poğaçayı, misafir olarak gittiğim yemek kursunda öğrendim...
İç malzeme olarak patates kullanılmıştı ama ben hamur işlerinde patates pek sevmediğimden peynirli yaptım... 
Mis gibi de oldu... 

Kursta öğrendiğim puf noktasını da paylaşayım efendim...
Hamur işlerinde kabartma tozlu poğaçaları yada kurabiyeleri çok yoğurmamak gerekiyormuş.
Ele yapışma bittiği an, yoğurmada bitmeliymiş
Yoksa poğaça istenilen güzellikte kabarmazmış
Mayalı hamurları ise yoğurabildiğimiz kadar yoğuracakmışız.. 
Ne kadar çok yoğurma, o kadar çok kabarma demek miş... 
İşin sırrı buymuş, ben hoca'nın yalancısıyım :) 

MALZEMELER:

Hamuru için:
Yarım su bardağı erimiş tereyağ
Yarım su bardağı sıvıyağ 
Yarım su bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı
1 pkt. kabartma tozu 
Un 
Tuz 

İç malzemesi:
Çeyrek kalıp beyaz peynir
İnce kıyım maydanoz 

Üzeri için:
1 yumurta akı 
1 su bardağı galeta unu 
Pul biber

YAPILIŞI:

Hamuru için gerekli olan malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan bir hamur yapın.
İç malzemeleri bir kapta karıştırın.
Hamurdan avuç içi  kadar parçalar kopartıp içli köfte gibi açın ve iç malzemesini koyup uzun köfte şeklinde kapatın.
Poğaçaları  hafifçe çırpılmış yumurta akına ve galeta ununa bulayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
Poğaçaların ortalarından boylammasına bıçakla çizikler atın ve çizik olan yere pul biber serpin.
Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirin.
Soğuk servis yapın... 

Afiyet olsun.

19 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun canım.Moralini bozma.Allah şifa vErir İNŞALLAH.Poğaça harika gözüküyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım ,süper görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  3. Rabbim acil şifalar versin.Poğaçalar nefis gözüküyor,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık. çok güzel görünüyor poğaçalar. eşiniz için de acil şifalar diliyorum. allah korktuğunuza uğratmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin...
      bu arada
      eşim değil, babam....

      Sil
    2. pardon ben yanlış anlamışım. allah şifalar versin.

      Sil
  5. ALLAHIM EŞİNİZE ACİLŞİFALAR VERSİN...POĞAÇA ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ...MUHABBETİNİZDE SOFRANIZDA HEP TATLI OLSUN

    YanıtlaSil
  6. canım şafi ismi hürmetine rabbim acil şifalar versin korktuğunuzu değil umduğunuzu duyun inşaallah
    poğaçalar nefis görünüyor ellerinize sağlık
    Allah a emanet olun::)

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun canım,babana Allah acil şifalar versin.
    Ben galeta olayını sevemedim ama eşim çok beğendi..
    Ellerine sağlık.
    Hayırlı haftalar olsun inşAllah:)

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık harika görünüyor:)

    YanıtlaSil
  9. kuzum geleyim çorba yapayım sana.
    çooooook geçmiş olsun..
    eline sağlık harikasınız:)

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum
    Püf nokta içinde teşekkürler:)
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. Cok gecmis olsun canim... Pogaca super gorunuyor. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  12. Çok geçmiş olsun, inşallah basit bişeydir ve geçer gider çabucak...
    Püf noktaları çok işime yarayacak ;) Teşekkürler
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Canım geçmiş olsun Rabbim acil şifalar versin.Poğaçan nefis ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. merhabalar:)
    Bloğunuzu yeni keşfettim..Takibe aldım hemen çok güzel paylaşımlar var içeriğinizi çok sevdim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. yapayım ben bunu en iyisi. İzlemeye aldım seni bende bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  16. Biz hep kapalı yaparız böylede çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Ayrıca geçmişler olsun. ALLAH acil şifalar versin.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...