2 Kasım 2012 Cuma

KRİSTAL TOP YAPIMI

Herkese merhaba....
Sizlerle, yapması çok kolay ve zevkli, dilediğiniz yerde kullanabileceğiniz top yapımını anlatmaya çalışacağım...

Ben top yapımında 6 mm.lik kristal kullandım, siz 4 mm.lik de kullanabilirsiniz...
Daha minik tolplarınız olur...
Hadi bakalım nasıl yaptım ben bu topu 

MALZEMELER:

1 top için 12 adet kristal gidiyor, kaç top yapacaksanız ona göre hesaplayın.

6 mm piramit kristal 
11 mm kum boncuk
25 lik misina 
2 adet iğne 


25 lik misinadan 50 cm. kesin ve her iki ucuna da iğne takın.
İğnelerden herhangi birine kum+kristal+kum+kristal+kum+kristal takın ve son takılan kristalle çaprazlayın.

Görüntü bu şekilde...



Sağa, kum+kristal+kum, sola kum+ kristal takın ve soldaki kristalle çaprazlayın.
Görüntü bu şekilde...
Resimde de görüldüğü gibi sol taraftaki misinanın olduğu yönde iki kum boncuk var, iki kumun olduğu yön herzaman solda olsun.

Tekrar sağa, kum+kristal+kum sola, kum+kristal takın ve soldaki kristalle çaprazlayın.


Görüntü bu şekilde .
Şimdi soldaki misinanın olduğu yönde iç kum var.
Soldaki misinaya bir kum takın ve hemen karşıdaki kristalden geçin.

Görüntü bu şekilde...

Sağa kum, sola kum+ kristal takın ve soldaki kristalle çaprazlayın.

Görüntü bu şekilde...

Sağa kum+kristal+kum , sola kum+kristal takın ve soldaki kristalle çaprazlayın.
Görüntü bu şekilde...
Sol taraftaki misinanın olduğu yönde üç kum olmalı...


Sola bir kum takın ve karşıdaki kristalden geçin...
Tekrar sağa kum, sola kum+ kristal takın ve soldaki kristalle çaprazlayın.

Görüntü bu şekilde...
Şimdi sağ ve soldaki misinaların olduğu yönlerde 3 kum olmalı...


Her iki misinaya da bir kum takın.
Sağdaki misinayı, sağ taraftaki üç kumun hemen yanındaki kristalden geçirin.
Aynı işlemi bu sefer sol taraftaki misina için uygulayın.

En son görüntü bu şekilde olacak...
2 misinanın arasında üç kum olmalı 


Sağdaki misinaya bir kum takıp hemen karşıdaki kristalden geçirin.
Ve misinaları kumların ve kristallerin içinden yürüterek sağlamlaştırın.
Misinaları olabiliğince yürütün ki dik duran toplarınız olsun..

Ve işte toplarımız hazır...
Hadi kolay gelsin...
Anlaşılmayan yer olursa yardımcı olurum...
Herkese hayırlı akşamlar...
















8 yorum:

  1. bayildim bayildim ellerine saglik,harika olmus canim benim,sevgilerle....

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş ellerinize sağlık rengine de bayıldım

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş ,renk tonlarına da bayıldım :) emeklerine sağlık reyyancığım...

    YanıtlaSil
  4. reyyan cım,
    siteyi ziyaretinden çok memnun oldum, teşekkür ederim. Kırk yılda bir tarif ekledim, kimse yorum yazmıyor diye üzülüyordum :( Maşaallah çok güzel şeyler yapmışsın, balkabaklı tartın deniycem en kısa sürede, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Yaptım çok güzel anlatmışsınız gerçekten teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. bin maşallah çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  7. Şu topun yapılışını bu şekilde anlatmış olmanız şahane. Sağolun sağolun sağolun....

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler ⚘ Emek verip öğretici şekilde anlatmışsınız.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...