30 Temmuz 2012 Pazartesi

iFTAR GÜLÜ BÖREĞİ


Aslında ismini ben uydurdum,iftara uygun olsun diye..
Yoksa bildiğin gül börek işte :D
İçini biraz özel yaptığım, İftara gelen misafirlerinize sunabileceğiniz güzel bir lezzet oldu...

MALZEMELER:

4 yufka

Sosu için:
Yarım su bardağı sıvı yağ 
Yarım su barağı suluca yoğurt

İçi İçin:

4 adet ortaboy haşlanmış  patates
Çeyrek kangal sucuk
1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Yarım demet maydanoz 
Bir tatlı kaşığı pul biber
Tuz

Üzeri için:
 Yumurta sarısı 
Haşhaş tohumu


YAPILIŞI:
 Patatesleri  ve sucuğu rendeleyip bir kaba alın
İçine diğer malzemeleri de ekleyip harmanlayın.
Çok kuru bir iç olduysa çok az sıvı yağ ilave edin.

Sosu için gerekli olan malzemeleri bir kasede iyice çırpın.
Bir yufkayı tezgaha serip sos harcından kuru yer kalmayacak şekilde sürün.
Diğer yufkayı soslu yufkanın üzerine yayın ve tekrar sos harcından sürün.
Yufkayı 4 eşit üçgen parçaya bölün.
Parçaların geniş tarafına iç harçtan koyup rulo yapın ve ardından gül şekli verin.
Yağlanmış tepsiye dizin.

Artan sos harcının içine yumurta sarısı ekleyip çırpın ve bu karışımı böreklerin üzerine sürüp haşhaş serpin.
Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında pişirin.
Ilık servis yapın.
Afiyet olsun.

33 yorum:

  1. kesinlikle börek harika görünüyor....
    eminim tadıda muhteşemdir...
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Off reyyan be annen ne şanslı senin gibi marifetli kızı var. çok leziz görünüyor. fırından ev ısınacak diye bir şey yapamaz oldum. Afiyet olsun canım:)

    YanıtlaSil
  3. sucuklu bir börek yapmadım hiç:(((( denemek isterim, ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle harika görünüyor, elinize sağlık... :)

    YanıtlaSil
  5. Börek olsunda neli olursa olsun..Her türlüsü kabulüm..yanınada bir hoşaf yeter..ellerinize sağlık süper olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her türlü böreği yiyemesem de çok severim bende börekleri...
      ama ben çayla severim :D

      Sil
  6. iç harcı güzelmiş gerçekten.. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ama cok lezzetli gozukuor citir citir nasil incecikş Bayildim.. Eline saglik olsun canim..
    kesinlikle yapmam lazim..
    Hayirli iftarlar canim benim...

    YanıtlaSil
  8. çook iştah açıcı görünüyor..ellerine sağlık canımm..

    YanıtlaSil
  9. harika görünüyor elinize sağlık not aldım yapmak istiyorum en kısa zamanda teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. Börek harika cidden bende yapıyorum gül böreği diye hatta tarifimde ama sizinki çok hoş görünüyor cidden :)) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. teşekkür ediyorum sağolun bu arada ellerinize sağlık harika görünüyorr:))))

    YanıtlaSil
  12. Offf çok nefis kızarmış bunlar. Canım istedi, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba canım geçerken uğradım.Ellerine sağlık böreğin çok lezzetli görünüyor.Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
  14. Görüntü güzel, tadı eminim süper, ama adına daha da bayıldım.Nefis...

    YanıtlaSil
  15. tek kelimeyle nefis görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  16. sucuk-patates...
    eminim çok lezzetili olmuştur ;)

    YanıtlaSil
  17. Nefis görünüyorr elinize sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...