1 Mart 2012 Perşembe

KARA LAHANA HAŞLAMASI


Merhabaaaaa....
Nasılsınız bakalım....
Salı günü kan tahlili için kan verdim, olmamış.
Bu sabah baştan kan verdim
Kollarım delik deşik ve mosmor oldu ya hu :(
İnşaAllah bu sefer düzgün almışlardır :)
Neyse vardır bi hayır dimi...
Dışarsı da buz gibi...
İşi olmayan çıkmasın vallahi...
Gerçi doğunun kar'ını görünce bunları yazmak ayıp ama neyse işte
Dırdırlanıcaz ya bişeye illaki :)

*****

Bir laz olaraktan bu tarifi çooookkk önceden vermem lazımdı ama ne yapalım bugüneymiş kısmet :)
Lahana'nın lezzetli olması için üzerine kar yağması gerekir der annem
Yani demek ki bu senenin lahanaları lezzetli :)

Hadi bakalım nasıl yaptık bu yemeği:)

MALZEMELER:

1 kg. haşlanmış karalahana ( azman olursa daha iyi olur)
2 kuru soğan
Yarım su bardağı sıvıyağ ( ben fındık yağı kullandım)
1 çay kaşığı kurumuş iç yağ
2 adet arnavut biberi
Yarım su bardağı haşlanmış barbunya
Yarım su bardağı haşlanmış mısır tanesi ( konserve olan değil )
1 yemek kaşığı mısır unu
Yarım su bardağı pilavlık bulgur
Tuz
Pul biber

YAPILIŞI:

Lahanaları haşlamadan önce çok ince olmayacak şekilde doğrayıp yarı kıvamda haşlayın ve süzün.
Soğanları yemeklik doğrayın.
Tencereye sıvı yağı ve iç yağını alıp, iç yağını eritin.( eğer erimesse kokusunu verdikten sonra iç yağın kalanını çıkarın)
Soğanları ilave edip kavurun.
Ardından haşlanmış lahanayı, barbunyayı,mısırı,arnavur biberini ekleyip harmanlayın.
Mısır ununu serpip üzerini çok geçmeyecek kadar mısır ununu serpip kısık ateşte pişirin.
Pişmesine yakın bulguru, tuzu ve pul biberi ilave edip pişirmeye devam edin.
Yemekte çok fazla su olmamalı.
sıcak sıcak servis yapın.
Afiyet olsun

13 yorum:

  1. Nefis görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...
    :))

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun, bir de "azman olursa iyi olur" demişsin. Azman? kocaman mı yani? Tenten'e böyle bir şey yapsam mest olur mest :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok öyle kocaman değil
      cinsi o lahananın :)

      yaprak yaprak değilde
      bi dalda bikaç yaprak birden satılıyor

      ortası çok beyaz olandan alma ama
      yapta sevinsin tenten :D

      Sil
  3. nefis görünüyor ,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Karalahanayı hiç denemedim, pazardan bulabilir miyim acaba? Çok sağlıklı olmuş, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor ellerıne saglık,dolmasınıda çok sevıyorum helede acılısı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen

      baylırım lahana dolmasına
      teşekkür ederim

      Sil
  6. OFFF CANIM BİDE YOĞURT MİS CANIM
    ELLERİNE SAĞLIK
    MUHABBETLE KAL.
    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmmm yoğurtlu hiç yemedim

      zaten ben bunu yiyince iyi bir şişiyorum
      yoğurtlu yersem nolurum acaba :)

      teşekkür ederim :)

      Sil
  7. canim ellerine saglik.ben de giresunluyum.bizde buna hopcin bazi yerlerde de doseme derler.mmmm olsada yesek.sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben rizeliyim ama bizim oralarda ne denir bilmiyorum vallahi :)

      Sil
  8. Ellerine saglik arkafasim bu yemegi görünce laz oldugunu hemen anladim zaten :)) bizde bu yemegin adi cok baskadir :)

    anneninde söyledigi gibi kar buz gören lahana daha lezzetlidir :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...