3 Ekim 2011 Pazartesi

DOMATESLİ-BİBERLİ KAHVALTILIK


Nasıl yorgunum anlatamam.
Aslında bedenen bir şey yaptığım da yok .
Dün hem bir düğüne hem de doğum gününe gittim taaaaa Gebze'ye...
Kalabalık koşuşturmaca derken bir de akşam dönüş yolunda trafik biraz durunca ( ne zaman durmadıki ) petstilim çıktı.
Yan dairede inşaat var. sabah matkap sesiyle uyandım :( 
Zır zır zır... Akşama kadar 
Kafamdaki kazanın büyüklüğünü varın siz tahmin edin :) 

Bugün fizik tedavi dönüşü markete uğradık annemle...
Baktım kırmızı biberler al beni diye bana bakıyor.
İki kilo kadar aldım, ne yapacağıma karar vermeden.
Annem gel salça yapalım bunlarla diyince, az değil mi bunlar azıcık bişey çıkar dedim
Olsun dedi çıktığı kadar ne yapalım
Pazardan da alır yaparız diyince ve de daha önce hiç salça yapmayınca bi heves doğradım pişirdim falan filan :)
Biber salçasını yapmayıda öğrendim :D
Neyse onun tarifinide başka bir post'ta veririm.

Şimdi gelelim esas konumuza :)
Domatesli biberli kahvaltılık...
Dedim ya bu sene bana bişey oldu. Habire bi kışlık hazırlığı yapma telaşım var :)
Sanki kar kapıya dayancak da bizde içerde mahsur kalıcaz :)
Allah-u Alem belli mi olur tedbir almak lazım dimi :)
Bu kahvaltılığı Oktay Usta'nın programından öğrendim.
Aslında geçen haftalarda yayınlamam gerekiyordu ama araya başka tarifler girince bugüne kaldı...
Yapması çok kolay, sadece biberleri doğrarken biraz zaman alıyor hepsi bu :)
Pazarda köy biberi satan bir tezgah var annem sürekli ordan alır otları biberleri falan....
Dedim anne madem kahvaltılık  yapıcaz biraz da acı olan biberden alalım.
Yarıyarıya hem tatlı hem de acı biber aldık.
Bizim acı biberler pek acıymış yandım tutuştum resmen :)
Bunu ben yiyemem deyip ertesi hafta sadece tatlı biberden yaptım, içine çok az acı olandan kattım.
Şimdi tam ağzıma layık oldular :)
Rabbim sağlıkla afiyetle yemeği nasip etsin.
Amin...

Yazdım da yazdım hee :)
Ben en iyisi nasıl yaptığımı anlatıyım.

MALZEMELER:

2 kg. sivri köy biberi ( incecik biberler var ya onlardan işte :) )
2 kg. domates
Yarım baş sarımsak
Yarım çay bardağı üzüm sirkesi
Tuz
1 çay bardağı zeytinyağı



YAPILIŞI

Biberleri yikayıp ince ince halka şeklinde doğrayın ve tencereye aktarın.
Üzerine zeytinyağını döküp kısık ateşte 2-3 dakika pişirin.( domatesleri soyup doğrayana kadar)
Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın.
Sarımsakları rendeleyin.
Domatesi ve sarımsakları biberlerin üzerine aktarıp domates saldığı suyu çekene kadar pişirin.
Sirkeyi ve tuzu ilave edip, sirke suyunu tamamen çekene kadar pişirin.
Sıcakken kavanozlara aktarıp ağzını sıkıca kapatın ve ters çevirin.
Soğuyana kadar bekletin.
Soğuyunca kilere kaldırıp kış sofralarınızda ikram edin.
Afiyet olsun.



23 yorum:

  1. Kışlık hazırlıkları için bu tarifi aldım inşaallah yapar yayınlarım.
    Görüntü harika olmuş ellerinize sağlık..
    Hayırlı sağlıklı mutlu günler diliyorum..
    Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
  2. Reyyancığım,

    bu tarifi ben de izlemiştim,ancak biraz tereddütte kaldım nasıl olur diye,madem sen denedin beğendin o zaman ben de lezzetli olduğuna kanaat getirdim :)

    anneciğinin de senin de ellerinize sağlık,

    sağlık ve huzurla yersiniz inşaAllah,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. afiyett olsunnnn elelrinize saglik

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık kahvaltıda yanına da sıcacık ekmek nefis gider:)sevgiler

    YanıtlaSil
  5. nefis görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. ellerien sağlık,kış gelimi afiyetlen yiyin inş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. oohh oohh yemede yanında yat olmuş allah iyi günlerde yedirmeyi nasip etsin inşallah ellerinize sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. of Reyyan nasıl canım çekti, dayanamam bibere Ben...
    eee kurs ?

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım,yiyenlerede afiyet olsun...sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. Kahvaltı için yaptığımız biber soteye çok benziyor tek farkı sirke:)

    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. Hayat cemresi, bende ilk yaptığımda tereddütlü yaptım nasıl olur evdekiler beğenirmi diye oyüzden az yaptım
    ertesi hafta yeniden yaptım :)

    YanıtlaSil
  12. Sedo, malzemele listesini aldık
    haftaya başlıyoruz hayırlısıyla bakalım..

    YanıtlaSil
  13. Demek hastasın? Çok geçmiş olsun canım. Bu yaşta fizik tedavi nedir Allah aşkına?

    Bu kahvaltılığı bende yaparım nefis bir tadı olur. hele köy biberi olursa...
    Sende mi salça yaptın? Neyse ben seninkini görüp kopya çekeyim sonra benimkini yayınlıyayım:))

    Ellerin dert görmesin kardeş, sağlıkla yeyin inşaallah...

    YanıtlaSil
  14. bayılırım sık sık da yaparım
    kızartmadan daha güzel oluyor
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık canım.Çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık arkadaşım bende kahvaltılık soslar yaptım bu tarifide tuttum:) bu gün deniyeceğim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Reyyan(fotolarin üzerindeki isimden yola çkarak),
    Ben Yasemin guneykoreveturkyemekleri.blogspot.com dan. Takipçim oldugun için tesekkürler!! Kahvaltilik tarifin harika görünüyor ellerine saglik... tekrar görüsmek üzere sevgiler!

    YanıtlaSil
  18. yazinin basligini nasil okudun merak ettim!! cok merak ettim hem de, sen soyle ben yayinlamam ;)

    YanıtlaSil
  19. ellerıne sağlık canım ıkı üç gundur benımde aklımda eşime yapayım mı dıye sorup duruyorum o da bılmem sen bılırsın dıyor çok güzel olur yaz kış aynı tadında kalıyor harıka gorunuyor

    YanıtlaSil
  20. Canım ellerine sağlık bu tip lezzetleri çok seviyorum üstelik koly da muhakkak denemek isterim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. çok guzelll ellerınıze saglıkk kıs hazırlıklarıı cok hosuma gıdıyor ama iişden fırsat bulup dane yazıkkı hazırlamak nasıp olmadı.. vee cok da bılmemm kıslık hazırlamasınıı ınankı bırıne sormak zorr ınsann utanıyorr ama burdann okuyupp yapmakk emınımm benım ııcınn daha kolay olacakk ellerınıze saglıkkk... tesekkurler..

    YanıtlaSil
  22. Υοu really mаκe it seеm so еaѕy wіth your presentation but
    I find this topic to bе really something that I think I would never unԁerѕtanԁ.
    It seеms too comρlісated and eхtгemеly bгοaԁ for me.

    Ι'm looking forward for your next post, I'll try tο gеt the hang of it!


    my blog post SEOPressor V5
    my page: seopressor version5

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...