1 Mart 2011 Salı

HAVUÇ TATLISI


Bugün yaşadığım şokdan sonra bazı blog sitelerindeki yazılar içime az da olsa su serpti.
Ama yinede tedbir amaçlı kayıtları yaptım ve wordpress'den adresimi aldım.
İnşaAllah onu kullanmama gerek kalmaz.

****

Havuç tatlısı Sofra dergisi 2011 şubat ayı sayısından aldığım bir tarif.
Bence yalancı kabak tatlısıda denebilir.
Orjinal tarifi azcık değiştirerek denedim.
Orjinal tarifte bir su bardağı tuzsuz yerfıstığı  un haline getirilmiş şekilde kullanılıyordu.
Ben onun yerine irice çekilmiş fındık kullandım.
Azcık değişiklik de bundan ibaret :)

Babam yediğinde buna neden yeşil fıstık katmadın dedi ama evdeki ve eldeki malzemelerle bu şekilde oldu.

Bakalım siz beğenecekmisiniz ?

MALZEMELER:

1 kg. havuç
1 su bardağı şeker
3 kaşık buğday nişastası
1 su bardağı iri kıyım fındık
1 pkt. vanilya
1 su bardağı su

Üzeri için:

Hindistan cevizi

YAPILIŞI:

Havuçları kazıyıp tencereye alın.
Üzerini aşacak kadar su koyup haşlayın.
Havuçlar yumuşayınca süzüp ılındırın ve rendenin ince tarafıyla rendeleyin.
Şekeri ve nişastayı bir su bardağı suda açın.
İçine rendelenmiş havucu ve vanilyayı ilave edip karıştırın.
Orta ateşte karıştırarak üzeri göz göz olana kadar pişirin.
1 su bardağı fındık kırığını ilave edip karıştırın.
Nemli bezle silinmiş borcama boşaltıp üzerini düzeltin.
Tatlı ılınınca buzdolabına koyun.
Havuç tatlısı iyice soğuyup katılaşınca üzerine hindistancevizi serpin.
Dilimleyip servis yapın.

Afiyet olsun

2 yorum:

  1. Arkadaşlar, vakit daralıyor, lütfen son yazdığım

    "BLOGUMU GERİ İSTİYORUM"

    yazısına, "imza" niteliğinde yorum bırakırsanız, hakkımızı arayabiliriz. Düşünce ve taleplerimizi mutlaka duyacaklardır. Hep birlikte bunu başarabiliriz.

    YanıtlaSil
  2. ABLACIM SAYFAMDA TARİFLERNDEN PAYLAŞIM YAPTIM HAKKINI HELAL ET

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...